Skabelon til klagebrev: Få pengene tilbage for Corona aflyst fly

By juni 5, 2020 2 min læsning
AdobeStock_165835417

Klagebrev: Bed om pengene tilbage for Corona aflyst fly

Mange flyselskaber tilbyder en voucher, hvis dit fly er aflyst på grund af Corona. Men du har ret til pengene tilbage. Kræv dine penge retur med nedenstående skabelon.

Du har ret til pengene tilbage, hvis flyet bliver aflyst

Bliver din flyrejse aflyst på grund af Corona? Så har du ret til at få dine penge tilbage.

Flyselskabet tilbyder dig måske en voucher, som du kan vælge at tage imod, hvis du kan bruge den til noget.

Vil du ikke have en voucher?

Hvis du vil have pengene tilbage i stedet for en voucher, kan du bruge nedenstående brevskabelon til sende dit krav om pengene retur til flyselskabet.

Får du stadig ikke pengene tilbage?

Hvis du stadig ikke hører noget eller får dine penge, kan du klage til myndighederne i afrejselandet. Du kan også få banken til at tilbageføre betalingen.

 

Nedenstående skabelon er vejledende og kan nemt tilpasses, så det passer til din aflyste rejse. Det er dit eget ansvar at tilpasse brevet. Send brevet per e-mail (og hvis nødvendigt per brev). Behold en kopi som dokumentation.

Skabelon: Find skabelon på engelsk via dette link

<dit navn>
<adresse>
<postnummer og by>
<email-adresse>

Til
<navn>
<adresse>
<postnummer og by>

 

<sted, dato>

Reference <bookingnummer>
Emne: Fly aflyst på grund af coronavirus, anmodning om refusion

 

Til <firmanavn>,

<dato> skulle jeg have fløjet med <flyselskabets navn> fra <afgangssted> til <ankomststed>. Det involverede fly <indsæt flynummeret, der står på din billet>. Dette fly blev aflyst af jeres flyselskab på grund af Corona virusset.

Afvisning af voucher
Da mit fly blev aflyst, blev jeg tilbudt en voucher. <dato> gav jeg udtryk for, at jeg ikke ønsker at tage imod en voucher og anmodede om en refusion af billetprisen. Per dags dato har jeg ikke modtaget refusion.

Ret til refusion af billetprisen
I henhold til artikel 5 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 261/2004 har jeg ret til at få refunderet billetprisen på DKK <beløb du betalte for billetten>.

Anmodning om refusion
Jeg anmoder hermed om, at I overfører DKK <totalbeløbet> indenfor 30 dage til min konto med nummeret <indsæt IBAN-kontonummer>, kontoholder <navn på kontoholder> med betalingsreferencen ’Refusion af billet’.

Hvis min anmodning ikke resulterer i udbetaling af den ovennævnte kompensation, vil jeg gå videre med min klage.

Med venlig hilsen,

<navn og underskrift>

 

Vedhæftninger:

Kopi af bookingbekræftelse

Kopi af dokumentation for transaktion